Bouwplannen?
Bouwplannen?

Projecten

Winkelen & Vrije Tijd |
Terug naar overzicht
Winkelcentrum woonplein Schuttersveld
Winkelcentrum woonplein Schuttersveld
Winkelcentrum woonplein Schuttersveld
Winkelcentrum woonplein Schuttersveld
Winkelcentrum woonplein Schuttersveld
Winkelcentrum woonplein Schuttersveld
Winkelcentrum woonplein Schuttersveld
Winkelcentrum woonplein Schuttersveld
Winkelcentrum woonplein Schuttersveld
Winkelcentrum woonplein Schuttersveld

Winkelcentrum woonplein Schuttersveld Enschede

Opdrachtgever: Aprisco Retail Parks
Ontwerpers: Peter Claassens & Roel Raeven 
Locatie: Enschede
Projectsoort: Winkelcentrum
Ontwerp / realisatieperiode: 2013 - 2015
 
Begane grond: 5.500m2
Eerste verdieping: 5.500m2
 
Ontwerp:
Eind 2012 is het pand van de familie Nijenhuis op Meubelboulevard Schuttersveld in de as gelegd. Hierdoor is de mogelijkheid ontstaan tot nieuwbouw van een winkelpand op dezelfde locatie. Bij de nieuwbouw ontstond de mogelijkheid om de bestaande structuur te heroverwegen en met de huurders nieuwe afspraken te maken over de herhuisvesting.
Het pand is vormgegeven als een alzijdig winkelpand in twee verdiepingen. Door de nauwe samenwerking tussen de familie Nijenhuis en Aprisco (eigenaar van een groot gedeelte van de meubelboulevard) is het mogelijk geworden om met het pand van Nijenhuis de trend te zetten voor de revitalisatie van de overige gedeeltes. Deze herontwikkeling en vitalisering is inmiddels ingezet.
Het pand is ontworpen met een gelaagdheid in de gevels, waardoor de uitstraling gewaarborgd is door de gekozen architectuurtypologie. De gevels op de begane grond zijn voor het overgrote deel open en transparant. Een gedefinieerde reclamezone (band) scheidt de begane grond van de verdieping. Voor de verdiepingen zijn in verschillende afstanden lamellen aangebracht op een afstand van ongeveer een meter van de gevel. Hierin zijn reclamekaders aangebracht die de huurders de mogelijkheid geven om zich te profileren.
De kleuren (in groengrijs) zijn zacht en warm gekozen om de harde vormen en soms harde uitstraling van de signing van de retailers te verzachten en weer in evenwicht te brengen. Door het overnemen van deze kleurstelling en materialisatie voor het totale gebied ontstaat er een grote mate van eenheid en rust. Dat heeft een positieve invloed op de leesbaarheid en uitstraling van de individuele panden en het geheel.